حریق ۴۰ واحد در شهرک امامزاده ابراهیم شفت | آتش سوزی تلفات جانی نداشت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم چگونه شاد باشیم؟ اجازه گرفتن بچه‌ها برای بیرون رفتن از منزل آنچه پیش از نوجوانی باید به فرزندتان آموزش دهید چطور محیط اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟ بازیگوشی والدین؛ قدمی مؤثر تا حال خوب فرزندان کشف و ضبط ۲ هزار و ۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی در مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

روز بهزیستی؛ شروعی دوباره برای بهتر زیستن

  • کد خبر: ۱۱۷۳۴۶
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
روز بهزیستی؛ شروعی دوباره برای بهتر زیستن
مسعود فیروزی - مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی

بهزیستی به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی یکی از دستگاه‌هایی است که در راستای نیل به آرمان‌های انقلاب اسلامی برای خدمت به نیازمندان و محرومان جامعه، باید ازسوی مسئولان مورد توجه خاص باشد. به‌بیان دیگر، بهزیستی، سازمانی اجتماعی و تخصصی و آینده‌نگر است که در قانون نیز متولی سلامت اجتماعی تعیین شده و سطح خدمات تخصصی‌اش از اتکا و اعتبار قانون‌گذار برای این نهاد مردمی، شناخته می‌شود.

بر همگان روشن است که تحقق وظیفه سلامت اجتماعی، مستلزم همکاری و همراهی آحاد مردم، سازمان‌های مختلف، نهاد‌های مردم‌محور و جامعه نخبگانی است تا بتوانیم شعار «شروعی دوباره برای بهترزیستن» را جامه عمل بپوشانیم.

وظایف و فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ایران، شاید در کل جهان منحصربه‌فرد باشد؛ کمااینکه در دیگر کشور‌های جهان، نهاد‌های مختلفی تولیگری این بخش‌ها را عهده‌دار هستند و گاه بخش‌هایی از هر کدام این فعالیت‌ها در یکی از وزارتخانه‌ها تمشیت می‌شود.

این انبوهی فعالیت‌ها و وظایف و این سطح از گستردگی خدمات تخصصی به ضعیف‌ترین، محروم‌ترین، رنجورترین، آسیب‌دیده‌ترین و ریسک‌پذیرترین گروه‌های جامعه، اگرچه برای مدیران و تصمیم‌سازان سازمان بهزیستی و وزارت رفاه، یک افتخار بزرگ است، اما ازسویی، یک بار سنگین بر دوش مدیران میانی و کارشناسان و متخصصان این نهاد می‌گذارد که تا پایین‌ترین سطوح در مدیریت بهزیستی شهرستان‌ها استمرار دارد و شاید بیش‌مراجعه‌ترین دستگاه‌ها در شهرستان‌ها، از لحاظ فراگیری جامعه هدف و نیز از بابت ارتباط با مدیران نظارتی و اجرایی مناطق مختلف، بهزیستی باشد.

خوشبختانه، قانون‌گذار در تقسیم و تبیین وظایف اجتماعی، بهزیستی را تنها نگذاشته و برای این نهاد به‌عنوان محور و مدیر اجرایی و هماهنگ‌کننده دستگاه‌های عضو، اختیارات و جایگاه ویژه‌ای قائل شده است.

در استان خراسان‌رضوی که یکی از پرجمعیت‌ترین گروه‌های هدف کشور در بخش اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری را دارد، طرح‌ها و برنامه‌هایی برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و همچنین ایده‌های عملیاتی‌شده‌ای برای مشکلات توانبخشی و پیشگیری ابداع شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه پیشگیری و کاهش طلاق، سامان‌دهی معتادان متجاهر، سامان‌دهی کودکان کار و خیابان، غربالگری بیماری‌های ژنتیک و مادرزادی با کمک نیکوکاران و بخش غیردولتی و تدوین شناسنامه ژنتیک برای جامعه هدف اشاره کرد.

به‌هر روی، بهزیستی وظایف و کارویژه‌های بسیار گسترده‌ای دارد و باعث خوشحالی است که در بخش‌های گوناگون با همکاری بسیار عالی نیکوکاران گرامی، به مردم عزیزمان و جامعه هدف سازمان، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و زمینه‌های زندگی بهتر، پرنشاط‌تر، آرام‌تر و آسوده‌تر را برای آحاد مردم از جمله کودکان، مادران، خانواده، زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران جوان، بیماران روانی مزمن، افراد دارای معلولیت‌های مختلف و همچنین سالمندان عزیز و گرامی فراهم می‌سازد.

این روز بزرگ و به‌یادماندنی و گرامیداشت این خدمات انسان‌دوستانه را به همه هم‌وطنان عزیزمان تبریک و تهنیت می‌گوییم و ضمن بزرگداشت این روز، اجرای برنامه‌های مختلفی در طول هفته منتهی به آخرین روز تیرماه را به اطلاع و استحضار مردم و مسئولان استان و اعضای جامعه هدف می‌رسانیم و از عموم هم‌استانی‌های عزیزمان می‌خواهیم که در این مراسم و برنامه‌ها فعالانه شرکت و ما را در پاسداشت ارزش‌های انسانی و نوع‌دوستانه همراهی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->